Na przełomie listopada i grudnia 2014 roku w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 im. Marii Dąbrowskiej miała miejsce ewaluacja zewnętrzna przeprowadzana przez zespół wizytatorów z Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Jej wyniki dostarczają informacji na temat badanej szkoły. Tworzą opis pozwalający rodzicom, uczniom, nauczycielom
i wszystkim zainteresowanym dowiedzieć się, jak wartościowe są działania podejmowane w szkole. Oceniają czy:
- uczniowie czują się w niej bezpiecznie,
- nauczyciele stwarzają im warunki do rozwoju na miarę ich możliwości,
- szkoła inspiruje do aktywności,
- szkoła ocenia sprawiedliwie i w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ewaluowana szkoła oceniana jest na pięciu poziomach:
Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę. | |
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę. | |
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę. | |
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę. | |
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę. |
Szkoły: Technikum Ekonomiczne i Technikum Gastronomiczne wchodzące w skład ZSZ nr 2 w Dęblinie uzyskały najwyższe wyniki ewaluacji w badanych obszarach w powiecie ryckim.
Wymagania podlegające ewaluacji oraz stopień ich spełnienia przedstawiają poniższe tabele.
TECHNIKUM EKONOMICZNE
Wymaganie |
Stopień spełnienia wymaganiaprzez szkołę |
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. | Poziom A |
Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. | Poziom A |
Szkoła organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
Poziom B |
TECHNIKUM GASTRONOMICZNE
Wymaganie |
Stopień spełnienia wymagania przez szkołę |
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. | Poziom B |
Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. | Poziom A |
Szkoła organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
Poziom B |
Raporty dotyczące oceny pracy wszystkich szkół są zamieszczone na stronie
Przeczytaj i porównaj :)