poznajpolske 1280x252 1

Wycieczka do Wilanowa

10 maja 45 uczniów ZSZ nr 2 Dęblinie wzięło udział w wycieczce do Warszawy. Wycieczka ta została zorganizowana w ramach programu MEiN „Poznaj Polskę”.

Pierwszym punktem była wizyta w pałacu w Wilanowie. Rozpoczęliśmy ją od zwiedzania jednego z najcenniejszych zabytków polskiego baroku, dawnej rezydencji króla Jana III Sobieskiego i jego żony Marysieńki. Mogliśmy podziwiać oryginalną architekturę oraz bogate zdobienie elewacji pałacu. Obiekt ten należy do nielicznych warszawskich zabytków, które w niezmienionej postaci przetrwały okres II wojny światowej.

Następnie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Pierwsza wzięła udział w warsztatach tańca starodawnego, który należał do ulubionych rozrywek Sobieskich. Królowa Maria Kazimiera była doskonałą tancerką, choć przecież ta umiejętność nie należy do najprostszych. My też spróbowaliśmy własnych sił w tańcu dawnym – od kroków zupełnie podstawowych, do XVII-wiecznych polonezów, kontredansów i układów tańca dworskiego. Taka forma ćwiczeń fizycznych kształtowała powab, elegancję oraz prostą sylwetkę, na co również zwróciliśmy uwagę, doskonaląc ukłony i elementy etykiety obowiązującej na dworze króla Jana III.

Druga grupa wzięła udział w warsztatach drukarskich. Po krótkim wykładzie z historii pisma mieliśmy możliwość samodzielnego wykonywania odbitek drukarskich. Każdy z nas składał napis, który następnie drukowaliśmy za pomocą prasy drukarskiej. Wykonane odbitki mogliśmy zabrać do domu.

Kolejnym punktem był plac Zamkowy. Udaliśmy się pod kolumnę Zygmunta oraz Zamek Królewski, gdzie wysłuchaliśmy historii tego obiektu. Następnie podczas spaceru po Starym Mieście podziwialiśmy kamieniczki i urokliwe zaułki.

Zmęczeni i głodni udaliśmy się na obiad do restauracji Kameralna, gdzie w klimacie filmowym zjedliśmy pyszny obiad.

To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do autobusu i wyruszaliśmy w drogę powrotną do domu. Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miejsce.